Kritika a gyümölcsös- geometrikus testforma-bizniszről – Itt a testalkatok forradalma!
Mi a probléma a gyümölcsös testalkatelemzéssel?
Nők millióiban kelt önértékelési zavart, hogy a „divatszakértők” többsége azt sulykolja beléjük – beleértve sajnos a magyar stylistok és stílustanácsadók 95%-át -, hogy az egyetlen nőies, ideális és kívánatos testforma az úgynevezett homokóra-alak, amely alatt tulajdonképpen az adott test arányait nézve a vékony derék a kulcselem. De ha te történetesen a nők azon csoportjába tartozol, akit nem „áldottak meg” vékony derékkal, akkor még mindig vannak „kiváló praktikák”, amellyel azt a hatást érheted el, mintha lenne…

A diverzitás korában tényleg ez lenne a legkorszerűbb megközelítési módja a női testnek? Ne érts félre, nem a kategorizálással van problémám. És ez most nem is arról a szélsőséges „body positivity” üzenetről szól, miszerint minden testformát és testállapotot ünnepelünk, mert nagyon PC-k vagyunk.
Én a szakmámban a Kibbe-rendszert alkalmazom testalkatmeghatározásra, amely egy egészen más szisztéma. Ahelyett, hogy korrigálni akarná a testet az öltözködéssel, inkább a harmóniára fókuszál. A testet leválasztja az adott kor szépségideáljairól, és a korszellem kontextusából kiemelve, önmagában vizsgálja – méghozzá a „Jin” és a „Jang” jellemzők megoszlása alapján.
Jin-Jang metódus vs. Geometrikus formák
Nem meglepő, hogy a legtöbb nőnek nehezére esik azonosulnia a gyümölcsökkel és geometrikus alakzatokkal (alma = kör, körte = fordított háromszög, stb.) fémjelzett testképekkel. Szembesülni az aránytalanságaikkal, a testük tökéletlenségével sokaknak fájdalmas pont, és ezért el is kerülik ezt az élményt, vagy ha szembenéznek vele, védekező mechanizmust is kiválthat – a lényeg, hogy sajnos sok emberben hagy kellemetlen szájízt ez a megközelítés.
Érthető, hiszen a hagyományos iskola mindig korrigálni akar valamit: ha túl nagy a fenék, akkor vegyünk fel ilyen szoknyát és kerüljük az olyan nadrágot, ellenben ha lapos, akkor ezzel és ezzel a szabással tudjuk kiemelni, ja a mintákat ki ne felejtsük! A kedvencem mégis csak ez a bölcsesség, amit a professzionális pályafutásom során szinte minden nagy nevű kollégámtól többször is hallottam: „ha nincs dereka, csak tegyél rá egy övet”.

Mindezzel szemben a Jin-Jang metódus nem a kétdimenziós sziluettet nézi, hanem a test anatómiáját veszi górcső alá. Ilyen tulajdonságok a csontozat, és a ráépülő hús, azaz az izomzat és a zsírszövetek. Ez egy érdekes önismereti eszköz is lehet, hiszen a testünket objektíven, egy új szemszögből vizsgálhatjuk meg.
Az is teljesen rendben van, ha neked kellemetlen a saját porcikáid részletes kielemzése. Ebben az esetben fordulj hozzám bizalommal, mert egy gyakorlott külső szem hatékonyabban tud vizsgálódni és megállapításokat tenni. Valamint biztosítalak a diszkréciómról, hiszen ez egy rendkívül érzékeny téma. Nem terhellek a részletekkel, ha nem szeretnéd, csak az eredményre összpontosítunk, és megtanítalak rá, hogyan tudod kihozni a testedből a legtöbbet, ezáltal hozzásegítve téged egy egészségesebb és pozitívabb testképhez.
Van összefüggés a gyümölcs-rend és a Kibbe-típusok között?
Most akkor leegyszerűsítve a homokóra a Romantikus, a széles vállúak a Naturális típusok, az átlagosan kinézők a Klasszikusok, és így tovább?
Nem egészen. Vannak halovány összefüggések, de nem érdemes ezekre alapozni, hiszen nem véletlenül összetettebb annyival ez a rendszer.
A homokóránál maradva, az biztos, hogy van három altípus, amelynél a homokóra-sziluett kimondottan markánsan megjelenik: Romantikus típusok és a Drámai Jin-altónussal /Lágy Drámai/. Azonban ez egyáltalán nem kizárólagos, ugyanis minden altípusnál ugyanúgy megjelenhet a vékony derék, tehát erre az egy jellemzőre nem korlátozhatjuk a típusmeghatározást.

Ami a többi testalkatot illeti, általánosságban ugyanígy igaz, hogy a fő típusok Jang altónusú altípusai általában „szárazabbak”, egyenesebbek, nem rendelkeznek kerek ívekkel, így az ő sziluettjük a legkönnyebben a téglalap-alakkal hozható párhuzamba. Viszont a bicska igencsak meghajlik a háromszög vagy körte-alaknál, ugyanis ilyen sziluettet Kibbe nem rendel hozzá egyik típushoz sem – és nem is baj, mert nem ez a lényeg. A hagyományos módszer főként a súlytöbblettel rendelkező testrészekre fókuszál, ezért is olyan problematikus: ha van súlytöbbleted, akkor nagyon kellemetlen, ha nincs, akkor meg nincs mire támaszkodnia.

A hagyományos szisztéma szerint Taylor Swift oszlopalkatúból körtévé avazsált, miután felszedett picit a csípőtájékára. A Kibbe-féle testalkatmeghatározás szerint viszont Taylor Drámai típus, ezen a kilók mit sem változtatnak.
Vannak esetek, amikor a két módszer homlokegyenest ellentmond egymásnak
A leggyakrabban csípőtájra hízó Kibbe-típus a Drámai és Klasszikus altípusok, amelyeket a hagyományos módszert követők gyakran „körte-alkatnak” titulálnak. Tipikus javaslat erre az alakra, hogy próbálják meg elterelni a figyelmet az alsó testtájaikról, és a felsőtestre valami feltűnőt venni, így szinte a sötét színű nadrág/szoknya és az A-vonalú szoknya sztenderdnek számít.
Ha ezt a testet a Kibbe-rendszerben helyezzük el, és mondjuk a már említett Drámai típusról van szó, akkor a tanács, hogy semmiképpen ne viseljen kontrasztos alsó és felső részt, ugyanis azzal megtöri a hosszú függőleges vonalat, amely a Drámai típus megjelenésének kulcsa. Klasszikus típus esetében szintén hasonló a helyzet, ha ebbe a típusba tartozol, óvakodj a color blockingtól! A Klasszikus típusok kulcseleme a kiegyensúlyozottság és szimmetria, mivel ezek a tulajdonságok uralják a test anatómiai adottságait is, így érdemes kerülni az éles kontrasztokat, mint például a fent említett hangsúlyos felső és sötét alsó kombinációja.
A Kibbe-rendszerben az a fantasztikus, hogy nem függ sem kortól, sem testsúlytól. A Kibbe-típus egy életre szól, nem változtatnak rajta az éppen felszedett vagy leadott kilók.
Ha eljössz hozzám tanácsadásra, akkor az ott kapott infók hatására teljesen másképp fogod látni a testedet és az öltözködés is egy új perspektívát kap. A tanácsadás végén kapott személyre szabott útmutatódban minden fontos támpont rögzítve lesz, így ezek tudatában bátran tudsz kísérletezni a különböző ruhadarabokkal, ha pedig biztosra mész, kövesd a benne leírtakat.
Folytasd az olvasást ezzel:

Kibbe-testalkatok: Avagy miért nem áll jól a ruhád?
A Jin-Jang metódus korántsem új, mégis kevesen ismerik, és még kevesebben használják a szakmában, főleg itthon. Ez nem véletlen, ugyanis a kidolgozott irodalmához képest kevesen veselkednek neki az áttanulmányozásának, és talán nehezebb is átadni az ügyfeleknek a tudnivalókat…